Servicekänsla och det goda värdskapet

Vill du ta din service till nästa nivå? Vår kurs Servicekänsla och det goda värdskapet är framtagen för dig som vill utvecklas inom serviceyrket. Inga förkunskaper krävs.

Syftet med kursen är att öka din förståelse för hur ett tryggt, personligt och professionellt servicearbete påverkar gästens upplevelse. Genom att ge dig de verktyg du behöver kommer du att kunna göra en kollektiv servicehöjning på din restaurang.

Under en intensiv och lärorik kväll får du verktygen för att skapa komplexitet i restaurangupplevelsen, och förmågan att genomföra kollektiva kvalitetshöjningar i serviceprestationen. Vi kommer att fokusera på tre huvudaspekter:

  • Bemötande, försäljning och måltidens avslut: Lär dig hur du på bästa sätt välkomnar gästerna. Ökar försäljningen genom effektiv kommunikation. Säkerställer att måltidens avslut blir en positiv upplevelse.
  • Presentationsteknik och kommunikation: Förbättra din förmåga att presentera rätter och drycker samt kommunicera tydligt och professionellt med både gäster och kollegor.
  • Service kring dryckesarbetet: Få insikter och praktiska tips om hur du kan höja servicenivån kring dryckesservering. Från rekommendationer till korrekt serveringsteknik.

Efter avslutad kurs kommer du att ha förbättrade praktiska färdigheter, ökad självsäkerhet i kundinteraktioner och vara bättre rustad för att avancera i din karriär inom service.

Föreläsare: Ulrika Karlsson
Övrigt: I priset ingår kursmaterial och något lättare att äta (serveras mellan kl. 16:30 – 17:00)